جومونگ کره ای یا ماشیح یهودی

 
چندی پیش به مقاله ای با عنوان" جومونگ و نجات‌بخشي بني‌اسرائيل" در سایت موعود نوشته استاد ارجمندم جناب آقای دکتر شفیعی سروستانی برخوردم.

تحلیل ایشان خصوصا این مطلب که" شايد اين يادداشت ذهن بسياري از جوانان علاقمند را براي کشف دقايق اين مجموعه و کشف ساير مشابهت ها ياري دهد" بنده را بر آن داشت تا تحلیلی ترمینولوژیکال، تاریخی و تطابقی  بر این افسانه کره ای بنویسم.

شاید تاسف بار به نظر برسد که برنامه های پر محتوایی همچون "این شبها" دررسانه ملی هیچ تکراری نداشته باشند و بعضا ساعاتی از پخش تلویزیونی را به خود اختصاص دهند که همزمان در شبکه ای دیگر برنامه پربیننده ای مانند سریال رستگاران در حال پخش است و در عوض سریال جومونگ دو بار تکرار شود.

بررسی تحرکات یهود در زمینه فرهنگ سازی و قلب واقعیات از طریق رسانه ، نه در این مجال که خود فرصتی بسیار  می طلبد ،اما مقدمتا  پیش از پرداختن به افسانه جومونگ به عنوان نمونه و جهت آشنایی با رویه کاری آنها ذکر چند  مورد را مفید می دانم.

عبارت "موش کثیف" که سالها در اروپا خطاب به یهودیان گفته  می شد  ، نه با مقابله به مثل یهود ، بلکه در یک جریان فرهنگی- رسانه ای طی چند سال عملا از بین رفت.

 برای نمونه اکثر ما انیمیشن "میکی ماوس" که باز گو کننده ماجرا های موشی زیرک در مقابله با توطئه های دشمنانش بود را دیده ایم .بخش اول عبارت   mici mouse  که به معنای "میکی موشه" است یعنی  mici در ذهن واژه mike مخفف ميکائيل که از اسامی عبرانی است را متبادر می سازد و از سویی دیگر واژه mice به معنی صورت جمع کلمه mouse،یعنی موش ها است،و در کل در دل نام این انیمیشن ارتباطی چند گانه بین موش و یهود نهفته است .

 این موش زیرک و دوست داشتنی آن چنان در دل های بینندگان نفوذ می کند که دیگر ترکیب موش کثیف ترکیبی
نا خوشایند و نا چسب به نظر می آید.

در موردی دیگر که بی شک شاهکار تاریخ انیمیشن سازی جهان است یعنی "تام و جری "، پیروز بلا منازع همیشه داستان "جری " یا کاراکتر موش است . تا جایی که  بیننده آرزو می کند کاراکتر گربه یا "تام"  نیز هر از چندگاهی پیروز شود ولی گویا قرار است این یک سرنوشت محتوم و لم یتغیر تاریخ باشد که همیشه موش پیروز خواهد بود ، موشی که در خود بار معنایی یهودی را نهفته دارد .

به هر حال کودکانی که طی دو یا سه دهه پیش این انیمیشن ها را نگاه می کردند اکنون بزرگ سالانی هستند که  دیگر برایشان  عبارت موش کثیف به معنای" یهودی" مفهومی ندارد و در اروپاي antisemitist  (ضد یهود) موش کثیف ترکیبی نامأنوس بوده و موش به عنوان موجودی دوست داشتنی ، زیرک و مهربان بار معنایی جدیدی یافته است اما نكته جالب این ماجرا  متولیان  محترم فرهنگی  کشور ما هستند که  اکنون اقدام به جلوگیری از پخش گسترده این انیمیشن ها کرده اند که  به نظر حقیر ، نوش دارویی پس از پوسیدن کفن نوادگان سهراب است.

نمی دانم شاید بیست سال آینده هم  نگه داشتن سی دی های افسانه جومونگ جرم محسوب شود.
جومونگی که همچون موسی(ع) در خانه فرعون(امپراطور) رشد و نمو می کند ، بر علیه وی می شورَد و در نهایت مردم آواره را با گذراندن از رودخانه ای پهناور (گذر موسی از رود نیل)به سرزمین خالی از سکنه ! پدرانشان یعنی چوسان قدیم (ارض موعود ) وارد می کند.

چو سان در ذهن ، عبارت(جوسان)  "jew sun"یعنی خورشید یهود را متبادر می سازد و ماجرا آنجا شگفت آور می شود که خورشید در تورات نماد ارض موعود یا سرزمین مادری باشد.

چوسان که ارض موعود شد ،  منجی این قوم – جومونگ- نیز راهبی یهودی می شود.=jew Monk) راهب یهودی ( و پایه های ابتدایی  امپراطوری  خود را در "جولبن" (جو + لبن )می گذارد . در اکثر واژه های کلیدی این افسانه کره ای "جو" و یا چیزی شبیه آن ، که  دقیقا با همین تلفظ در زبان لاتین یهودی معنی می دهد، استفاده شده است.

شایان ذکر است لازم نیست دقیقا إملاء این لغات صحیح باشد چراکه در عمل هم ممکن نیست، بلکه نویسندگان این افسانه کوشیده اند از اسامی و یا کلماتی بهره ببرند که حداکثر ممکن با اسامی و مفاهیم یهود شباهت داشته و تلفظ مشابه آنها ـ نه الزاما املاءـ اهداف صهیونیستی عناصر پشت پرده این مجموعه را در ذهن بینندگان نهادینه کند.

جالب اینکه  بیشتر این عبارات اسامی خاص هستند تا در صورت ترجمه و دوبله به زبانهای دیگر تغییری نیابند. 
البته آنچه ذکر شد سوای موارد متعدد نمادگرایی تصویری- صهیونیستی این سریال است .
جا که اولین بار با نقشه چوسان قدیم که بر روی پوست ترسیم شده  مواجه می شوید فقط کافی است نقشه فرضی أرض

موعود صهیونیست ها(نیل تا فرات) را قبلا دیده باشید تا از این شباهت بی اندازه به شگفت آیید . در پس زمينه سکانس های مختلف این سریال ستاره شش گوش و یا تصاویر متعدد پرچم هایی با نقش خورشید که نماد ارض موعود صهیونیست ها است  مواجه می شوید .



از این ها که بگذریم نقش "کابالا "یا عرفان و سنت شفاهی  یهود و پیشگویی هایشان در این سریال غوغا می کند، گویا قرار نیست هیچ تصمیمی بدون اذن پیشگوهای زن این سریال گرفته شود . لابد آن ها هم حداقل یک "نوستراداموس" یا "ربی یهودا "،"أری مقدس"،" ربی شمعون "و دیگر کابالیستی یهودی  لازم دارند تا برای شان واقعه یازده سپتامبر، آرماگدون و... را پیشگویی کند و از آینده روشن قوم شان بگوید.

 



 

 

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 13 دی 1392برچسب:, ] [ 15:46 ] [ محمدرضا افشار ]
[ ]

پروتکل های یهود برنامه ای برای تسلط بر جهان

پروتکل های یهود چیست؟

پروتکل های یهود برنامه هایی هستند که توسط اندیشمندان متفکران و خاخامهای برجسته یهود ریخته شده است و طی آن قرار است ظرف مدت 100 سال آنان با از بین بردن ادیان دیگر به خصوص اسلام بر جهان تسلط پیدا کنند و حکومت سلطنتی یهود را بر پا کنند البته من فکر نمی کنم که هدف آن ها بر پایی دین الهی یهود است چون در پروتکل ها بار ها به لز های فراماسونری به عنوان ابزاری برای تسلط بر جهان اشاره شده .

در هر صورت نکته مهم این است که آن ها بخشی از برنامه خود را اجرا کرده اند و نشانه های بعضی از آن ها هم اکنون در جهان وجود دارد

هنری فورد در گفتگویی که در نیویورک ورلد به چاپ رسیده است نظر خود را درباره پروتکل های یهود چنین بیان کرده است:

تنها نکته ای که که علاقه مندم درباره پروتکل ها بگویم این است که آن ها با آن چه در حال وقوع است تطبیق می کنند

البته بعد از این اظهارات رهبران یهود علیه او جنجال به پا کردند و در نهایت او مجبور شد رسما از یهود عذر خواهی کند

در پروتکل ها ممکن است گاهی اوقات تناقض وجود داشته باشد مثلا جایی می گوید باید به مردم آزادی بدهیم و جایی می گوید با آزادی مخالفت می کنیم دلیل این تناقض ها این است که بعضی ها مربوط به قبل از تشکیل حکومت است و بعضی دیگر مربوط به بعد از آن است.

در ادامه پروتکل ها را می خوانید:

1-خواه دولت ها در اثر ضعف داخلی و خواه در اثر چیرگی دشمنان خارجی از بین بروند سرانجام زیر نفوذ ما قرار خواهند گرفت زیر سرمایه ما که به مثابه ریسمان محکمی در دست ماست.

میان سیاست و اخلاق هیچگونه وجه اشتراکی نیست آن هایی که می خواهند گام در وادی سیاست بگذارن باید هم نیرنگ باز و هم بتواند دیگران را متقاعد کنند به اعتقاد ما حق یعنی اعمال زور

در طرح های خود بیشتر به ضروریات فکر می کنیم تا به اخلاقیات و بیشتر به هدف ها توجه داشته باشیمتا به وسیله ها .

 اعتیاد به الکل و افراط در نوشیدن نوشابه سکر آور مشکلی است که پس از اعطای آزادی در میان غیر یهودیان رواج پیدا می کند .

به کمک زنان یهودی مردان غیر یهودی را در عشرتکده ها و محل های عیاشی به فساد اخلاقی می کشانیم

زمانی که غیر یهودیان مانع رسیدن ما به هدف هایمان باشند فساد خیانت و رشوه خواری را رواج می دهیم.

2-حقوقی به نام حقوق بین الملل وضع خواهیم کرد که جایگزین حقوق ملی کشور ها شده و بر روابط بین الملل نظارت کند

برای استفاده از مطبعات در جهت خواسته ها خود بین مردم نا رضایتی ایجاد می کنیم و سپس از طریق مطبوعات نا رضایتی ها را منعکس می سازیم

3-احزاب گوناگون بوجود می آوریم و آن ها را رو در روی هم قرار می دهیم.

میان رهبر و توده مردم شکاف عمیقی ایجاد می کنیم و قدرت را از هر دو سلب می کنیم

ما به مرگ و میر و کشتار غیر یهودیان فکر می کنیم.

در میان توده مردمحسد نفرت و زیاده خواهی ایجاد می کنیم تا از خشم مردم استفاده کرده و همه موانعی را که بر سر راهمان قرار دارند با دست های آن ها ریشه کن کنیم.

4- اگرآزادی بر خدا پرستی مبتنی باشد با برادری انسان دوستی و برابری پیوندی داشته  و برای جامعه بی زیان باشد به رفاه عمومی لطمه ای وارد نسازد و در اقتصاد هم جایی برای خود پیدا کند بر ما لازم است که هم احترام به آزادی و هم اعتقاد به خدا در میان غیر یهودیان از بین ببریم و نیاز های مادی را جایگزین این گونه اعتقادات سازیم

قدرت اندیشیدن مردم غیر یهود را به وسیله سوق اندیشه آن ها به سمت صنعت و تجارت سلب می کنیم. سرگرم شدن آن ها به داد و ستد و اندیشیدن به منفعت باعث می شود که دشمن مشترکشان را فراموش کنند.

اگر اعتقاد به خدا موجب می شود که ما بر مردم حکومت کنیم دراین صورت به تبلبغ دین می پردازیم و با راهنمایی مردان روحانی مردم را به تسلیم وا میداریم

5 – ما طوری مردم را به جان هم می اندازیم که همه به یکدیگر بد گمان شوند .

هدف اصلی مدیران ما تضعیف قدرت فکر کردن مردم است تا افکار آن ها را از اندیشیدن به مسایل سیاسی منحرف و متوجه  مسایل کم اهمیت کنند و فرصت مقاومت کردن در برابر ما را ازآن ها بگیرند.

ما تعلیم و تربیت غیر یهودیان را در جهتی سوق می دهیم که قوه ابتکار از دانش آموزان گرفته شود و نقطه خلاقیت در ذهن انها خفه گردد.

6- برای آنکه بتوانیم صنعت غیر یهودیان را به طور کلی نابود کنیم علاوه بر انحصار طلبی تجمل پرستی را رایج و نیاز های کاذب مردم را افزایش می دهیم.

7- اگر کشوری بخواهد با ما مخالفت کند ما آنقدر قوی هستیم که حتی همسایگان کشور های مخالف را نیز تهدید به جنگ می کنیم

اگر همسایگان کشور های مختلف همگی بر علیه ما متحد شوند ما آ« ها را به یک جنگ جهانی فرا می خواهیم.

8- ما تمام اقتصاد دانان جهان را به خدمت خود در می آوریم همه چیز به زبان ارقام و اعداد بیان خواهد شد

9- اگر دولتی علیه ما اعتراض کند یا مبارزه ضد یهودی علیه ما شروع کند این مبارزه برای ما لازم و ضروری است زیرا نسل آینده ما را آماده کارزار می سازد

هیچ گونه محدودیتی برای حوزه فعالیت ما وجود ندارد

ما صرفا بر اساس زور یه فرمانروایی خویش ادامه خواهیم داد

10- بر ما لازم و ضروری است که طوری بار بیاییم که روحیه بی پروا گستاخی و زور گویی با شخصیتمان عجین شود

رابطه مردم را با دولت هایشان تیره می کنیم به طوری که مردم بر اثر اختلاف عقیده گرسنگی بیماری کشمکش به تنگ آیند و جز به رهایی از دست دولتهایشان و پناه بردن به حکومت نجات بخش ما به چیز دیگری نیندیشند.

11-ما به وسیله قدرت نا محسوس خود (سازمان های فراماسونری) تلاش می کنیم که مردم غیر یهودی به فراماسونری ما بپیوندند و به چشم رفقای خود خاک بپاشند

12 مطبوعات بدون اطلاع و هماهنگی با ما نخواهند توانست کمترین خبری در اختیار مردم بگذارند

مراکز خبری دنیا در آینده نزدیک تماما به دست ما خواهند افتاد و هرچه را ما به آنها دیکته می کنیم در سراسر جهان پخش می کنند

غیر یهودیان وقایع جهان را از پشت عینک های رنگینی که ما به چشم آن ها خواهیم گذاشت می نگرند

13- مردم را به امور تفریحی سرگرمی مسابقات هنری و ورزشی در مطبوعات فرا می خوانیم و ذهن آن ها را از مسایل بنیادی دور و منحرف خواهیم ساخت

غیر یهودیان را به مسایلی چون پیشرفت سرگرم می کنیم تا سرانجام از فهم هر مسئله ای احساس عجز کنند

14- در هنگامی که حکومت شاهنشاهی ما آغاز شود همه ادیان باید ازبین برود به جز دین ما

هیچ کس را نخواهیم گذاشت که از دین ما و اصول ما سر دربیاورد

در کشورهای پیشرفته و مترقی ادبیات نامفهوم و مستهجن  رواج می دهیم

15 – لز های فراماسونری آزادی را در تمام کشورهای جهان ایجاد می کنیم و سپس آن ها را گسترش می دهیم و بعد تمام آن هایی را که در زمینه اجتماعی مشهورند را به این لز ها جلب می کنیم

ما در همه موارد مستبد خواهیم بود تمام اوامر و مقررات ما مورد احترام بوده و بدون چون و چرا باید اجرا شوند هر گونه نارضایتی و شکایتی از سوی ملت نادیده گرفته خواهد شد وضعی پیش می آوریم که ریشه همه نارضایتی ها از بیخ و بن کنده شود

به مردم این فکر را القا می کنیم که اگر بخواهند در صلح و آرامش به سر ببرند باید فرمانروای ما را حامی و سرپرست خود بدانند و لب به ستایش اغراق آمیز وی بگشایند

16- در نظام های آموزشی غیر یهودیان مطالبی را وارد می سازیم که نظم و انسجام را از سیستم های آموزشی آنان بگیرد

دروسی که دانش آموزان و دانشجویان را از اطاعت  ما وا می دارد از دروس دانشگاهها حذف می کنیم

افکار نو مستقل را به انحصار خود در می آوریم

17- اعتبار کشیشان و رهبران دینی غیر یهودیان را ازبین خواهیم برد

18- نمی گذاریم که هرکسی در مسایل سیاسی دخالت کند و اظهار نظر نماید

19- دخالت در امور سیاست را در ردیف دزدی قتل و زشت ترین انواع جرایم قرار می دهیم و با این کار قهرمان گرایی در زمینه سیاست را از بین خواهیم برد

20-وامهای خارجی مرسوم می سازیم که ثروت ملتها به سوی ما سرازیر گشته و آن ها شروع به پرداخت باج به ما بکنند

به نحوی مساله وام ها را به غیر یهودیان عرضه می کنیم که آن ها فکر کنند وام گرفتن امتیازات فراوانی برایشان در بر خواهد داشت

21-   قدرت ما به گونه ای خواهد بود که هر کسی را وا می دارد که با احترامی توام با ترس در برابر عظمتش زانو بزند

22- شعله های آتش هرج و مرج طلبی در جوامعی که ما اخلاقیات و اعتقاد به وجود خدا را در آنها از بین خواهیم برد به هر سو زبانه خواهد کشید و اینجاست که رهبر عظیم الشان ما صحنه این گونه جوامع را از فرمانروا های نالایقش پاک خواهد کرد

23- آن هایی که مانع اجرا برنامه های ما می شوند بهتر است که مرگشان را جلو بیندازیم و نابودشان کنیم

آیا انچه که در این پروتکل ها گفته شده مطابق با اوضاع جامعه  و جهان ما نیست؟

اکنون بهتر است که چشم و گوش خود را باز کنیم و با دیدی وسیع تر به جهان بنگریم.

[ شنبه 7 دی 1392برچسب:, ] [ 17:33 ] [ محمدرضا افشار ]
[ ]

هالیوود در خدمت فراماسونری و شیطان پرستی

هالیوود در خدمت فراماسونری و شیطان پرستی


امروز در عصر انفجار اطلاعات، ارائة تصویر، جذاب ترین، مؤثرترین و ماندگارترین شیوة ارائة اطلاعات محسوب می گردد. اطلاعات دریافتی از راه چشم به نیمكره راست مغز انتقال می یابد.
انسان با نیمكره راست مغز خود با اطلاعات برخورد شهودی می كند یعنی اطلاعات در آنجا ماندگار است و بزرگترین و عمیق ترین تأثیرات را بر شخصیت انسان بر جای می نهد. روانشناسی می گوید كه هر تصویر معادل هزار كلمه است. هالیوود سالانه هفتصد فیلم تولید می كند كه نزدیك به 78 درصد سینماها و تلویزیونهای جهان از آن تغذیه می شود. سردمداران سینمای آمریكا ایده ها و اهدافشان را به زبان تصویر به جهانیان ارائه كرده و با درگیر كردن همزمان ادراك و احساس، نهایت تأثیر را در القای معانی به مخاطب بر جای می نهند . با پیدایش صنعت سینما، صهیونیستها با مشاهدة تأثیر فراوان آن بر بشریت، با سرمایه گذاری فراوان، آن
را در انحصار خود در آورده و به توسعه آن مبادرت كردند. برخی از اهداف مركز فیلم سازی هالیوود عبارتند از:
1 - ترویج س.ک.س ،خشونت و مادی گرایی به هدف فروپاشی اخلاقی-اجتماعی جوامع و ایجاد هرج و مرج (به موازات فعالیتهای سیاسی-اقتصادی صهیونیزم برای فروپاشی دولتها)و سوق دادن جوانان به الگو برداری از ستارگان سینما جهت تلاش برای از بین بردن دقتّ و حساسیت جوانان و نیروهای فعال و كارآمد جوامع مختلف به ویژه مسلمانان نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استهزاء و تمسخر نیز از اجزای فرهنگ صهیونیستی است و هنر كمدی و طنز و جوك های مستهجن همه از وسایل فرهنگی یهود برای از بین بردن روحیه جدی فرهنگهای اصیل است


2 - ترویج مصرف گرایی و مد گرایی و سوق دادن جوامع به سوی ظواهر حیات و كسب بهره های كلان اقتصادی از این بازارها. زنان مخاطبان خاصی برای نظام سرمایه داری هستند. پیامهای مصرف گرایی بیش از هر گروهی در جامعه، زنان را مخاطب می سازد. سرمایه داری با تشویق زنان به زیباپرستی، صنعت آرایش و مد را شكوفا می كند .

هالیوود در خدمت فراماسونری و شیطان پرستی

هالیوود در خدمت فراماسونری و شیطان پرستی

3 - راه اندازی تورنمنت های پر زرق و برق و انعكاس گسترده اخبار مسابقات ورزشی، به ویژه فوتبال نیز در راستای مشغول نمودن مردم جهان انجام می گیرد.... بقیه در ادامه مطلب
 
 
 
 
 

ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:, ] [ 10:48 ] [ محمدرضا افشار ]
[ ]

هری پاتر و کابالا

 

 

نگاهی به مجموعه کتاب‌های هری‌پاتر

 

یک پژوهشگر مسائل یهود گفت: هری پاتر در این داستان یک ناجی است که وظیفه آن نجات جامعه است. این مورد به بحث منجی در میان یهودیان باز می‌گردد. ما هم در اسلام تفکر منجی را داریم اما با این تفاوت که هری پاتر از راه غیر‌‌الهی در پی نجات جامعه و جهان است

 

به گزارش بیست به نقل از خبرگزاری بسیج ، در 15 سال اخیر که مجموعه داستان‌های هری پاتر وارد ادبیات جهانی شده تحول عظیمی در ژانر داستان‌های ژانر علمی تخیلی(science-fiction) بوجود آمده و هر روز شاهد خبرهایی در مورد کتاب‌های این نویسنده بریتانیایی هستیم. کتاب‌های رولینگ به سرعت به زبان های مختلف ترجمه شدند و براساس آخرین اعلام تا کنون به 72 زبان دنیا ترجمه شده اند. در ایران نیز کتاب های هری پاتر از سال 1379 از سوی مترجمان مختلف ترجمه شده اند.

 

در کنار این ترجمه‌ها و استقبالی که از ترجمه‌های این کتاب‌ها انجام شده کمتر به آسیب شناسی این آثار پرداخته شده است. حجت الاسلام و المسلمین امیر‌عباس عبداللهی، یکی از روحانیونی است که تمام آثار هری‌پاتر را مطالعه کرده و فیلم‌های ساخته شده از این کتاب‌ها را نیز مشاهده کرده است. برخلاف افراد بسیاری که این کتاب‌ها را صرفا زاده تخیل و خیال نویسنده می‌دانند، عبداللهی این کتاب‌ها را نوشته جی‌کی رولینگ نمی‌داند بلکه این نوشته‌ها را حاصل کار نویسندگانی پشت پرده می‌داند که این کتاب‌ها را می‌نویسند و به نام وی منتشر می‌کنند.

 

بخش دوم از صحبت‌های وی در مورد مجموعه کتاب های هری‌پاتر در ادامه می‌آید.

 

*شخصیت «ولد مورت» نماد کشور آلمان است/ بازسازی جنگ‌های جهانی در داستان هری‌پاتر

 

در این داستان فضا از عالم خیال خارج شده و به واقعیت نزدیک می‌شود و خیال کوششی می‌شود برای پرورش و روایت داستان. خیلی‌ها عنوان می‌کنند که این کتاب تخیلی و رمان است اما اگر این را با تاریخ مطابقت دهیم می‌بینیم که خیال نمی‌تواند چنین چیزی باشد.

 

از نظر تاریخی نیز خانم رولینگ حوادث تاریخ اروپا را در کتاب خود آورده است منتها تلاش کرده تا در خدمت یهود باشد. با اقدام آلمان در سال 1918 جنگ جهانی اول به پایان می‌رسد که کشتار زیادی را در پی دارد. شخصیت‌های داستان این کتاب بازتابی از شخصیت‌های شرکت داشته در جنگ جهانی اول هستند. شخصیت «ولد مورت» نشانگر کشور آلمان است که در این جنگ هم از طرف خوبی(خیر) و هم از طرف بدی( شر) کشته می‌شوند.

 

آمریکا در اواخر جنگ جهانی اول به نفع متفقین وارد میدان می‌شود و یک سال بعد از آن آلمان شکست می‌خورد و از آن شکوه خود فرو می‌افتد. طبق پیش‌گویی که در داستان هری پاتر انجام می‌شود کودکی متولد می‌شود که موجب نابودی «ولد مورت» می‌شود. در داستان «ولد مورت» با طلسم مرگ به هری پاتر حمله می‌کند. این بخش از روایت داستان استعاره‌ای است از دانشمندان آْلمانی که به آمریکا رفتند و با سلاح‌های آلمانی، آلمان را از بین بردند. با طلسم مرگ به «ولد مورت» حمله می‌شود ولی طلسم به خود «ولت مورت» باز می‌گردد. هرگونه اقدام آلمان بر علیه آمریکا بر ضد خود وی تمام شد و «ولت مورت» از بین می‌رود. برخی می‌گویند مرده است و برخی هم عنوان می‌کنند که ضعیف و ناتوان شده است. اینجای داستان شباهت بسیاری به اتفاقاتی که برای آلمان پس از جنگ جهانی دوم افتاد، دارد.

 

* «دامبلدور» نماد انگلیس و «هری‌پاتر» نماد آمریکا هستند

 

آلمان پس از جنگ جهانی اول در صدد بازسازی خود بر می‌آید اما فشارهای ناشی از «پیمان ورسای» مانع از رشد این کشور در اروپا می‌شود. وقتی «ولد مورت» تلاش می‌کند بار دیگر به قدرت برسد به پشتوانه «دامبلدور» مدیر مدرسه جادوگری است. «دامبلدور» در این داستان نماد انگلیس است. هری‌پاتر نیز در ابتدای داستان پیش «دامبلدور» می‌آید تا در مقابل جادوی سیاه آموزش ببیند.

 

پس از جنگ جهانی دوم «آدولف هیتلر» تلاش فراوانی برای رسیدن به قدرت داشت. این تلاش‌ها از سال 1920 آغاز شد و تا سال 1933 ادامه پیدا کردند. این سال‌ها را که از هم کم می‌کنیم عدد 13 بدست می‌آید. در داستان هم اشاره می‌شود که «ولدمورت» پس از 13 سال قوی شد و به صحنه نبرد بازگشت و این در برابر چشمان هری پاتر اتفاق افتاد.

 

نویل چمبرلین، نخست وزیر انگلستان، پس از به قدرت رسیدن هیتلر چندان مزاحم کارهای وی نشد اما با آمدن چرچیل داستان عوض می‌شود و چرچیل شروع می‌کند به سخت‌گیری در برابر اقدامات هیتلر. در داستان هری‌پاتر نیز این داستان با تغییر وزیر جادوگری حادث می‌شود.

 

تلاش‌های هیتلر برای رسیدن به صدر اعظمی پس از الحاق اتریش و چکسلواکی به خاک آلمان رخ داد. در آنجا چمبرلین از خواب غفلت بیدار می‌شود و پس از آن چرچیل به روی کار می‌آید. این منظره را در کتاب پنجم می‌بینیم که در آنجا نبردی بین آن دو در می‌گیرد و تمام جادوگران در برابر «ولد مورت» قرار می‌گیرند. در عالم واقعیت هم بخش بزرگی از جامعه اروپا در برابر حمله هیتلر متحد می‌شوند.

 

در این نبرد، اینجا استعمار کهنه دیگر توان رویارویی با «ولد مورت» اروپا را ندارد و به جای او شخص تازه نفسی می‌آید. در اینجا هری پاتر نماد آمریکاست که استعمار جدید را دنبال می‌کند. و سرانجام «ولد مورت» در این نبرد می‌میرد.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:, ] [ 10:21 ] [ محمدرضا افشار ]
[ ]

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت

ابزار هدایت به بالای صفحه

ابزار ختم صلوات در وبلاگ

SusaWebTools
SusaWebTools